NOGARA & CO KFT. +36 70 253 4229 [email protected]
Back to top

Nogara

  /  Blog   /  Egy jó honlap ismérve.
SEO

Egy jó honlap ismérve.

Ez több esetben eltér, nincs egy egyenséma, de van több olyan közös metszéspont, ami alapján ez eldönthető.

Ami nem tér el és ami egy fontos szempont, az a domain név. A honlap neve. Kérem ne hagyják megvezettetni magukat “.eu” végződésű megnevezéssel, bármennyire is szimpatikus, inkább egy “.hu” végződésre essen választásuk, ha Románia felé nyitni kívánnak vásárolják meg ugyanazt a nevet “.ro” végződéssel, és így tovább. A “.com” az nemzetközi üzletelésre a megfelelő.

 

Amit kiemelnék, az a funkcionalitás és a megjelenés. A példa kedvéért vegyünk alapul egy tejüzem oldalát, mely méltán példázza majd, hogy mit is kell tartalmazzon egy ilyen oldal. Természetesen eltérés lehet az igényektől függően. Azonban a jó megjelenésen kívül szempont a gyors betöltési idő, ez elengedhetetlen mert máskülönben nem fogja használni senki. Továbbá a felhasználó dolgát könnyíti a könnyed áttekinthető megjelenési forma. A kötelező érvényű bemutatkozó oldalon kívül hasznos információkat is érdemes feltüntetni az oldalon, ami gazdasági adatokat, esetleg számlaszámot is jelent. Így a megrendelőink azok fizetés esetén lehet pont itt is megnézik, vagy ellenőrzik a kifizetési számlaszámot.

 

Fontos egy eseményoldal, ahol a társaság által meghirdetett rendezvényeket, eseményeket, esetleg híreket be tudja hivatalosan jelenteni. Mindez nem elégséges, én személy szerint a közösségi oldalakkal is összekötném oly módon, hogy az oldalon publikált információnk akár a társaság Facebook oldalán is megjelenjen. Itt megemlíteném azt is, hogy van, aki nem internetlovas és meg igy sem néz rá óránként az internetre. Valljuk be, nem mindannyian tesszük, éppen ezért szükség van egy akár SMS-ben történő értesítőre a beszállítók részére.

 

GDPR – ez a szó mumusként hangzik fel már egy jó pár hete, azonban, ha honlapunk nincs erre felkészítve, akkor bírósági per is kerülhet a nyakunkba, ügyeljünk arra, hogy egy hozzáértő cég ezt is biztosítsa számunkra. Véleményem az, hogy ez inkább hátráltat, mint véd, továbbá, hasznát csak azon közszereplők esetében látom, akiknek félnivalója vagy titkolni valója van. Mintha csak a rossz tevőket kívánná megvédeni az EU.

 

A biztonság egy másik olyan fontos dolog melyről hajlamosak megfeledkezni az emberek. Ezért van az, hogy nem ajánlatos semmiképpen sem foglalkozni olyan ingyenes csináld magad alkalmazásokkal, melyek tetszetősek ugyan, de inkább kárt okoznak nekünk, mint hasznot.

 

Amire ebben a részben ki akarok még térni az nem más, mint az email használat. Teljes hitelvesztést jelent egy komoly üzleti környezetben, ha valaki: @gmail.com; @citromail.hu, @invitel.hu, @yahoo.com stb végződésű emailt használ. Ezek a szolgáltatások kiválóak, ha magán személyként családtagokkal, barátokkal csevegünk, de erős kételyem van egy olyan üzletemberrel szemben, aki rendelését egy ilyen oldalról adja le.

 

Az e-kereskedelem vagy webshopok már sokkal komplexebb témát képviselnek

 

Egy kiváló webshop az nem olcsó és sajnos vannak olyan hitegetők, akik ingyenes szemfényvesztő megoldásokkal próbálják elhitetni a megrendelővel, hogy bármely pénztárcának lehet webshopja. Tegyék fel a kérdést, vajon miért kerül a többszörösébe a nagy online kereskedők portálja, és ha olyan egyszerű lenne, miért nem alkalmazzák ők is ezen “nagyszerű” megoldásokat. Ha nincs elég pénze rá, hogy egy kiváló webshopot rendeljen, akkor tegye meg kölcsönből, mert többet veszít, ha csupán gyenge utánzatokon próbál meg kereskedni, mintha egy célirányos hitellel nagyra viszi vállalkozását. A középszerű, gyenge oldalakkal ne várjon eredményt, és ne felejtsen el megfelelő anyagi keretet hagyni a reklámoztatáshoz, mert 1-2 év mire beindul, de mikor az megtörténik, csak győzze csomagolni a megrendeléseket.

 

Egy másik eredményes eset, amikor több termelő összeáll, és itt most legyen egy borászati egyesület a példánk tárgya, egy olyan egyesület, melynek célja a tagok által termelt minőségi borok magyar és román piacra történő értékesítése.

 

Az első lépés az a bemutatóoldal, mely könnyen átláthatónak, és a felhasználó számára élvezhetően gyorsnak kell lennie. Ide információkat, esetleg a borászok bemutatkozását kell helyezze. Ne feledjék, minél több értékes és egyedi információt tartalmaz, annál értékesebb lesz az oldal, az az jobban indexelt, könnyeben találják meg a termékeket. Sokat segít az is, ha blogoldalt indítanak, és megadott periodicitással jelentetnek meg cikkeket az épp aktuális termékekről, eseményekről, bórkostolókról, esetleg szőlőszedési alkalmakról stb. Fontos, hogy követőket is tudjanak gyűjteni ezen oldalakon, az hogy a vásárlókör által megadott csatornákon értesíteni tudják a törzsvásárlóikat, mert ők lesznek azok, akik a legértékesebb új klienseket hozzák.

 

A bemutató oldalról és azon blogcikkekből, melyek az egyes termékekről szólnak vezet az út az eBoltba. Általában itt három olyan programozási keretrendszer jön szóba melyekkel a legkiválóbb webshopokat lehet kiépíteni, a Magento, Drupal és a Prestashop. Aki performans webshopot kíván építtetni, ezek közül választ.

 

A webshopoknak egy igen fontos tulajdonsága ugyancsak a gyorsaság, amennyiben nem megfelelően gyors, akkor a kliens nem fogja kivárni a lassú betöltődést.

 

A másik igen fontos tulajdonsága egy webshopnak az a megfelelő szűrő. Egy borászati oldal esetében bizonyára én, mint felhasználó szűrni szeretnék mondjuk: bor színe szerint, cukortartalom (édes, félszáraz, száraz), készítési eljárás stb. Ezek, és még számos olyan információ mind segít a vásárlónak a választásban. A termék megjelenítése annak leírása, fényképes bemutatása újabb pozitív pontot jelent. Az ár egyértelmű megjelenítése a szállító társaság díjának, és hozzávetőleges szállítási idejének feltüntetése újabb jó pont.

 

A honlapok nagyrésze a szövegírásnál akad el. Ez az egyik legfájdalmasabb pont, mert a megrendelő nem tud, nincs ideje megfelelő szöveget írni. Itt jönnek képbe azok a professzionális oldalkészítők, akik rendelkeznek eredeti szövegírókkal, olyanokkal, akik nem lelopják a tartalmakat, mint a rossz diákok, hanem akik körbe informálódnak, esetleg a borász egyesület felvilágosítja szóban, majd erről egy kiváló anyagot készít, úgy a bemutató oldalnak, mint a webshop résznek. Itt a legfontosabb szempontok a kulcsszavak, amit a szövegíró szakszerűen belefogalmaz, mint egy záróvizsga dolgozatnál. Az eredeti szöveg, amit a keresők, köztük a legnépszerűbb Google is figyel, fontos az is, hogy a szöveg helyesen legyen írva. Igen kérem, a helyesírásra is odafigyel.

 

Miután már azt hinnénk, hogy csupán ennyi az egész, ekkor kezdődik csak a java, mert hiába töltöttük fel az eredeti képeket, szövegeket, állítottuk be a fizetést, sőt, fordíttattunk le mindent egy második, mondjuk román nyelvre, ha oda is el akarunk adni, most jönnek a közösségi oldalakon történő beállítások, és a SEO.

 

A SEO az egy sor komplex beállítás, amivel az illető nyelvekre optimalizáljuk az oldalunkat, például, ha pezsgő bort is elad az egyesület, akkor egy hasznos beállítás lehet az, hogy a “pezsgő” szóra elsők legyünk a keresőben. Ezek hosszadalmas és anyagilag sem közömbös költségek. De ez az újabb lépés ahhoz, hogy a sikert elérjük. Ezt is ki szokták hagyni ajánlataikból azon kókler weblapépítők, akik csak azt nézik mennyije van a kliensnek, na azt most vigyük el. Nagyon fontos szempont az is, hogy az oldalhoz csatolt közösségi oldalakon mi a visszajelzés ez a “social media signal”, milyen az oldal és a termékek (rewiew).

 

Az is fontos, hogy aki a cikket írja milyen minőségű személy, mennyire tetszik az embereknek az írása, ez is egy minőségi mutató. A Google meghirdette azon politikáját, mely arra vonatkozik, hogy az oldalakat nem a keresőmotoroknak, hanem az embereknek kell készíteni. Ez olyan komplex beállítási sémát jelent, amit a kokler weblapkészítők nem mondanak el, és nem is alkalmaznak.

 

A SEO szempontjából az is számít, amit úgy hívnak szaknyelven, hogy “Bounce Rate” ez a látogató által az oldalunkon eltöltött időt jelenti. Ha rákeres és a kulcsszóra csupán egy silány minőségű információt talál, akkor tovább megy, ez számunkra rossz. De ha ennek az ellentéte történik, akkor előre lépünk, és a Google számára értékesebbek leszünk, ami azt jelenti, leendő klienseink könnyebben ránk találnak.

 

Sok esetben ott is hiba csúszhat be, hogy hibás a HTML. Ezt lehet javítani, de ez is komoly károkat okozhat a rendszerünkben.

 

A weblap akkor lesz teljes, ha a rendelés pillanatában a program önműködően számlázik is, és a rendelés összegét online el is tudja fogadni bankkártya, PayPal, vagy más alkalmazás segítségével. Ez az egyik legfontosabb funkció véleményem szerint, mert a mai világban, amikor a kifizetések nem mindig zökkenőmentesek, akkor ez a funkció aranyat ér. Az előrefizetés az boldoggá tesz, tartja a mondás. Így is van, mivel megment attól a csalódástól, hogy esetleg nem veszik át a terméket, és ha lehet akkor a szállítási díjat is fizettessük meg. Miért? Azért, mert a csomagküldő cégek általában ingyen visszaszállítják, ha nem veszi át a csomagot.

 

A biztonság talán az egyik legégetőbb téma. Sokan vesztettek e miatt információt, klienskört.

 

A véleményem az, hogy csak akkor dolgozzon kóklerekkel, ha kétszer szeret fizetni. Ha spórolni kíván, válassza a hozzáértők táborát, mert akkor takarít meg igazán úgy pénzt, mint időt. Az internet világában az idő hatványozottan számít, minden hibát többszörösen büntetnek a keresők. Legyen a pénze barátja, és döntsön helyesen!